mail: sklep@butikdonna.pl
§ 7.
Prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży
1. Klientowi będącemu Konsumentem oraz Przedsiębiorcą na prawach konsumenta przysługuje 14 dniowy termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży bez podania przyczyny i ponoszenia kosztów, za wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 Prawa konsumenckiego, licząc od dnia, w którym Klient lub wskazana przez niego osoba trzecia, inna niż przewoźnik, wejdzie
w posiadanie zakupionego Towaru. Zapisy niniejszego paragrafu nie dotyczą Klienta będącego Przedsiębiorcą.
2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży, Klient zobowiązany jest poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy sprzedaży w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane tradycyjną drogą pocztową, faksem lub pocztą elektroniczną). Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się dla:
a) umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Towar będąc zobowiązanym do przeniesienia jego własności – od objęcia Towaru w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik;
b) umowy, która obejmuje wiele towarów dostarczanych osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części;
c) umowy, która polega na regularnym dostarczaniu towarów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Towarów;
3. Klient może skorzystać ze wzoru formularzy odstąpienia od umowy dostępnych na stronie Sklepu w zakładce „Zwrot i Wymiana” lub zgłosić zwrot poprzez swoje konto w Sklepie, jednak nie jest to obowiązkowe i wymagane dla skutecznego odstąpienia od Umowy.
4. Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy, wystarczy, aby Klient wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.
5. W razie odstąpienia od Umowy sprzedaży, Klient zobowiązany jest do odesłania Towaru niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia skutecznego odstąpienia od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
6. Towar wraz z formularzem (jeśli został wypełniony przez Klienta) odstąpienia od Umowy należy wysłać na adres: sklep@butikdonna.pl
7. Sklep nie dopuszcza wysyłania przesyłek za pobraniem i na koszt Sklepu chyba, że wcześniej były takie ustalenia.
8. Sklep prosi o nieodsyłanie zwrotu Towaru zakupionego w Sklepie stacjonarnym BUTIK DONNA Ostrowiec Świętokrzyski Aleja Jana Pawła II 83 E.
9. Towar zwracany winien być w takim stanie, w jakim został otrzymany tj. bez śladów używania, świadczących o innym wykorzystaniu produktu, niż tylko do celów jego sprawdzenia.
10. Niezwłocznie lecz nie później, niż w ciągu 14 dni od momentu otrzymania przesyłki ze zwrotem Sklep dokona sprawdzenia Towaru i jeżeli spełnia wszystkie powyższe wymagania, w wyżej wymienionym terminie dokona zwrotu zapłaty za Towar w sposób wskazany przez Klienta np. w formularzu odstąpienia od Umowy (jeśli został wypełniony).
11. Zwrot płatności dokonany zostanie przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Klient nie ponosi żadnych opłat w związku ze zwrotem Towaru.
12. Sprzedawca zastrzega możliwość wstrzymania się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
13. Jeżeli była wystawiona faktura VAT, Sklep wystawi fakturę korygującą. Oryginał i kopię faktury wyśle do Klienta pocztą – listem poleconym za potwierdzeniem odbioru lub drogą elektroniczną na podany adres e-mail.
14. Towar, którego zwrot nie zostanie uznany przez Sklep, zostanie odesłany za pośrednictwem firmy kurierskiej na wskazany przez Klienta adres np. adres wskazany w formularzu odstąpienia od Umowy (jeśli został wypełniony).
15. O decyzji Sklepu, Klient zostanie poinformowany telefonicznie i/lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, zgodnie ze sposobem wskazanym przez Klienta np. formularz odstąpienia od Umowy (jeśli został wypełniony).
16. Sklep dopuszcza możliwość zwrotu w Sklepie stacjonarnym. Zapakowaną przesyłkę ze zwrotem i formularzem zwrotu (jeśli został wypełniony) można zostawić w Sklepie stacjonarnym.
17. Zamiar dokonania zwrotu Klient może zgłosić poprzez konto w Sklepie jeśli zostało założone wypełniając odpowiednie pola formularzy.
18. W razie odstąpienia od Umowy sprzedaży, Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, jeżeli nie skorzysta z darmowych możliwości zwrotu, które proponuje Sprzedawca,
tj. darmowego zwrotu w Sklepie stacjonarnym, darmowego zwrotu w Paczkomacie, darmowego zwrotu kurierem (dotyczy tylko zamówień otrzymanych za pośrednictwem kuriera).
20. Klient odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
21. Klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:
1) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
2) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
4) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
5) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
6) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
7) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy;
8) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
§ 8.
Reklamacje dotyczące Towarów
1. W zakresie nieuregulowanym w niniejszym paragrafie do Umów zawartych pomiędzy Sprzedawcą i Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta zastosowanie mają postanowienia ustawy o prawach konsumenta. Sprzedający całkowicie wyłącza odpowiedzialność wobec Klientów będących Przedsiębiorcami z tytułu wad fizycznych i prawnych (rękojmia) w dopuszczalnym przez prawo zakresie.
2. Rzecz jest zgodna z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:
1) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność;
2) przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, o którym Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta, powiadomił Sprzedawcy najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
3. Ponadto, aby rzecz została uznana za zgodną z umową, musi:
1) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się rzeczy tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
2) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla rzeczy tego rodzaju i których Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter rzeczy oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcy, jego poprzedników prawnych lub osoby działające
w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:
a) nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć;
b) przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób;
c) publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta o zawarciu umowy.
3) być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może rozsądnie oczekiwać
4) być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności rzeczy z umową w zakresie, o którym mowa w niniejszym paragrafie, jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha rzeczy odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w Regulaminie oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy rzeczy.
5. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności rzeczy z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od chwili dostarczenia.
6. Jeżeli rzecz jest niezgodna z umową, Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może żądać jego naprawy lub wymiany.
7. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności rzeczy z umową w sposób wybrany przez Konsumenta lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia rzeczy do zgodności z umową.
8. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności danej sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności rzeczy z umową, wartość rzeczy zgodnej z umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorca
na prawach konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia rzeczy
do zgodności z umową.
9. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, uwzględniając specyfikę rzeczy oraz cel, w jakim Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta go nabył.
10. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta doręcza Sprzedawcy rzecz podlegająca naprawie lub wymianie na adres reklamacyjny.
11. Jeżeli rzecz jest niezgodna z umową Konsument lub Klient na prawach konsumenta z uprawnieniami Konsumenta może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
1) Sprzedawca odmówił doprowadzenia rzecz do zgodności z umową na zasadach ustalonych powyżej;
2) Sprzedawca nie doprowadził rzecz do zgodności z umową, na zasadach określonych powyżej
3) brak zgodności rzeczy z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić rzecz do zgodności z umową
4) brak zgodności rzecz z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych powyżej;
5) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on rzeczy do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta.
12. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy niezgodnej z umową pozostaje do wartości rzeczy zgodnej z umową.
13. Sprzedawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
14. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności rzeczy z umową jest nieistotny. Na Sprzedawcy spoczywa ciężar wykazania, iż wada nie jest istotna.
15. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych rzeczy dostarczonych na podstawie umowy Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych rzeczy.
16. W razie odstąpienia od umowy Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta niezwłocznie zwraca rzecz Sprzedawcy. Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania rzeczy.
17. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Klient na prawach Konsumenta.
§ 9.
Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
1. Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć
w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
2. Klient powinien niezwłocznie powiadomić Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu internetowego.
3. Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu Klient może zgłaszać mailowo pod adres e-mail sklep@butikdonna.pl
4. W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.
5. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni.